Returnarea produselor
- Dreptul si termenul de retragere
Cumparatorul beneficiaza de o perioada de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanta sau dintr-un contract in afara spatiilor comerciale, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta decat costurile directe legate de returnarea produselor” (OUG nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor incheiate cu profesionistii). Perioada de retragere mentionata expira in termen de 14 zile de la ziua in care consumatorul sau o parte terta, alta decat transportatorul si care este indicata de consumator, intra in posesia fizica a produselor.
ESPATIM SPEDITION SRL va rambursa toate sumele pe care le-a primit drept plata din partea consumatorului, fără întârziere nejustificată şi, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului. Vanzatorul va rambursa sumele menţionate anterior folosind aceleaşi modalitati de plată ca şi cele folosite de consumator pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată şi cu condiţia de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării. Vanzatorul nu este obligat să ramburseze costurile suplimentare în cazul în care consumatorul a ales în mod explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard oferită de profesionist.
Cu excepţia cazului în care vanzatorul s-a oferit să recupereze el insusi produsele, cumparatorul returneaza produsele sau le înmânează vanzatorului sau unei persoane autorizate de vanzator sa recepţioneze produsele, fără întârziere nejustificată şi în decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat vanzatorului decizia sa de retragere din contract.
- Exceptii
i) Conform art.16 din O.U.G. 34/2014 sunt exceptate de la dreptul de retragere in ceea ce priveste contractele la distanta si contractele in afara spatiilor comerciale:
a) contractele de prestări de servicii, după prestarea completă a serviciilor, dacă executarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere după executarea completă a contractului de către profesionist;
b) furnizarea de produse sau servicii al căror preţ depinde de fluctuaţiile de pe piaţa financiară pe care profesionistul nu le poate controla şi care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere;
c) furnizarea de produse confecţionate după specificaţiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar; ( de ex: tapiterii personalizate pe anumite materiale si culori, modificarea sau adaugarea unor accesorii, modificarea dimensiunilor si configuratiilor prezentate pe site etc.)
d) furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
e) furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator;
f) furnizarea de produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
g) contractele în cazul cărora consumatorul a solicitat în mod special profesionistului să se deplaseze la domiciliul său pentru a efectua lucrări urgente de reparaţie sau de întreţinere. Dacă, cu ocazia unei astfel de vizite, profesionistul prestează alte servicii în afara celor solicitate în mod expres de consumator sau furnizează alte produse decât piesele de schimb indispensabile pentru executarea lucrărilor de întreţinere sau de reparaţie, dreptul de retragere se aplică respectivelor servicii sau produse suplimentare;
h) Din momentul lansări comenzi la fabrica aceasta nu mai poate suporta modificari, anularea comenzii duce automat la pierderea avansului plătit!
i)Cumparatorul se obliga sa recepționeze produsele in termenul comunicat de vanzator in prealabil.
In cazul in care cumparatorul nu accepta recepția produselor in condițiile mentionate , acesta va achita o taxa de depozitare de 2%/zi din valoare totala a comenzii.
ii)Persoanele juridice nu beneficiaza de prevederile privind retragerea din contract in acord cu OUG nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor incheiate cu profesionistii.
iii) nu pot fi returnate produsele ce sunt parte a unui ansamblu și nu pot fi, prin natura acestora, separate de celelalte elemente componente.
- Exercitarea dreptului de retragere
i)Inainte de expirarea perioadei de retragere, pentru categoriile de produse care nu sunt exceptate, consumatorul informează profesionistul cu privire la decizia sa de retragere din contract. In acest scop, consumatorul poate alege una dintre următoarele variante:
a) de a folosi modelul de formular de retragere prevazut in actul normativ
b) de a face orice alta declaratie neechivoca in care isi exprima decizia de retragere din contract pe un suport durabil
c) de a completa şi de a transmite la adresa homemobilipremium@gmail.com fie o declaratie neechivoca de orice alt tip. In aceste cazuri, ESPATIM SPEDITION SRL comunica consumatorului, fara intarziere, pe un suport durabil, confirmarea de primire a formularului de retragere. Sarcina probei privind exercitarea dreptului de retragere in conformitate cu dispozitiile din prezentul articol din actul normativ revine consumatorului.
ii) In cazul exercitarii dreptului de retragere, consumatorul este responsabil sa trimita produsul returnat la adresa vanzatorului care este indicata in documentele de achizitie, sa se asigure si sa achite transportul. Consumatorul poate opta pe cheltuiala proprie pentru orice forma de expediere a produsului atat timp cat aceasta asigura si garanteaza integritatea si siguranta bunului.
In situatia in care returul are loc ca urmare a existentei unor neconformitati la bunurile livrate din motive imputabile ESPATIM SPEDITION SRL (exemplu: a fost livrat un alt bun decat cel comandat, sau bunul comandat este distrus/afectat etc.), costul returului este suportat de vanzator Returul se va face pe cat posibil cu etichetele inițiale intacte și returnand toate documentele cu care a fost livrat produsul.
Daca produsul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca si nou (pete, zgarieturi, indoituri, fisuri, lovituri, decolorari, rupturi, accesorii sau parti lipsesc, este deteriorat total ori partial, etc.), ESPATIM SPEDITION SRL isi rezerva dreptul de a retine din pretul achitat contravaloarea costurilor necesare pentru readucerea produsului in starea initiala sau de a refuza restituirea pretului.
In aceasta situatie cumparatorul poate opta sa reintre in posesia produsului returnat, transportul fiind suportat de catre cumparator, comunicand in acest sens optiunea sa vanzatorului..
iii) Intr-un contract de vanzare la distanta cumparatorul verifica produsele pe care le-a cumparat in scopul stabilirii naturii, caracteristicilor si modului de funcționare . Pentru a stabili natura,
caracteristicile si modul de functionare, cumparatorul trebuie sa manipuleze si sa verifice produsele in acelasi fel in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin fizic real. Astfel, cumparatorul trebuie doar
sa probeze un produs principal sau accesoriu (ex.: saltele, perne etc.) si nu sa il utilizeze in mod intens.
Cumparatorul este responsabil pentru diminuarea valorii bunurilor, care rezulta din manipulari sau alt gen de utilizari altele decat cele necesare pentru determinarea naturii, calitatilor si funcționarii normale a produselor.
In cazul in care cumparatorul isi exercită dreptul de retragere dupa ce a utilizat bunurile într-o maniera care depaseste scopul stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a acestora, cumparatorul este responsabil pentru eventuala diminuare a valorii produselor. Produsul va fi returnat integral de preferat cu ambalajul original nedeteriorat, cu accesoriile, manualele de utilizare , impreună cu toate componentele si accesoriile.
Orice diminuare a valorii produselor rezultata din manipularea acestora, alta decat cea necesara pentru determinarea naturii, calităților și funcționării produselor este in responsabilitatea cumparatorului. Pentru claritate, daca accepta returul vanzatorul va retine din pretul total al bunului returnat o suma de bani ce reprezinta diminuarea valorii bunului si dupa caz, valoarea transportului retur. Contravaloarea taxei de diminuare si – dupa caz a valorii transportului retur – vor fi comunicate catre cumparatorului dupa efectuarea receptiei calitative si cantitative a bunurilor returnate. In situatia in care Cumparatorul nu accepta aceasta diminuare, Vanzatorul poate trimite inapoi produsul catre cumparator cu conditia ca acesta sa plateasca taxele de transport.
Cumparatorul este informat că, în cazul exercitarii dreptului de retragere, daca produsele pentru care si-a exprimat optiunea returnarii prezintă urme de uzură, zgârieturi, lovituri, șocuri mecanice sau, după caz, electrice, sau deteriorare prin manipulare, asamblare, montare, dezasamblare sau ardere, sau are accesorii lipsă, vânzătorul își rezervă dreptul unilateral de a decide neacceptarea returului si/sau de a opri o sumă din valoarea produsului, sumă ce va fi comunicată după evaluarea prejudiciilor aduse bunului(-urilor), ca urmare a evaluarii starii bunului pe baza receptiei calitative si cantitative efectuate de vanzator.
Clientul poate returna produsele achizitionate prin comanda, in urmatoarele situatii:
- Coletele prezinta deteriorari severe
- Produsele au fost livrate gresit
- Consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile de la primirea produsului sau, aplicandu-se normele cuprinse in O.U.G. 34/2014.
Clientul este obligat sa notifice vanzatorului intentia sa de a returna produsele achizitionate, prin orice mijloc de comunicare scrisa (e-mail/fax/etc) in termen de maxim 14 zile de la primirea produselor si/ sau serviciilor
Clientului care a notificat vanzatorul despre intentia de a returna produsele ii revine responsabilitatea de a se asigura ca produsele la care a facut referire vor fi returnate in maxim 14 zile de la data expedierii notificarii, in caz contrar vanzatorul considerand cererea nefondata/invalida.
In cazul rambursarii contravalorii produsului, aceasta se va face in cel mult 14 zile de la confirmarea returului.
In cazul inlocuirii produsului cu unul identic, inlocuirea se va face in conditiile si limitele unei comenzi normale
Contravaloarea serviciilor suplimentare incluzand dar nelimitandu-se la transportul produselor, achitatat de catre client, nu se ramburseaza.
In toate cazurile, cheltuielile de returnare/re-expediere vor fi suportate de catre client
Conditii de returnare –
PARTICULARITATI
1.Mobilier
– Produsele trebuie returnate în starea de produs nou și însoțite de toate accesoriile (inclusiv feroneria), documentele originale (factură fiscală, bon fiscal, fişă tehnică, manual de utilizare, certificat de garanţie), bine ambalate şi protejate la transport.
– Produsele care au fost comandate pe dimensiuni speciale “la comanda-pe dimensiuni cerute de client”,nu de serie nu vor putea fi returnate.
– Produsele efectuate la comandă nu pot fi returnate. Aceste produse au fost confecționate special pentru dumneavoastră. Prin produse la comandă înțelegem orice produs care a fost personalizat dupa preferințele clientului (dimensiune: lungime, lațime, înălțime; material de suprafață – prin specificarea unui cod de material sau orice altă modificare față de modelul standard prezentat în pagina de produs, conform articolului 16, punctul c, din Ordonanța de urgențănr. 34/2014.
ATENȚIE:
În cazul în care produsele a căror returnare se solicită, prezintă ambalaje deteriorate sau incomplete, urme de uzură, zgârieturi, lovituri, șocuri electrice, componente sau accesorii lipsă, certificate de garanție (sau factura) lipsa, sau nu sunt returnate în aceeași stare în care au fost livrate către client, ESPATIM SPEDITION SRL are dreptul de a decide acceptarea returului sau de a opri o sumă din valoarea produsului, suma ce va fi comunicată după evaluarea prejudiciilor aduse mobilierului de către reprezentanții noștri.
2. Scaune
Scaunele se pot returna in urmatoarele conditii:
– Scaunul nu trebuie sa prezinte zgarieturi,loviri sau alte defecte fizice,
3. Saltele
– Pentru returnarea saltelelor in 14 zile acestea nu vor trebui desfacute din husa de plastic care le acopera .Saltelele pot fi probate fara a le dezambala. Saltelele ce au fost desfacute din husa nu pot fi returnate .
– Saltelele care au fost facute pe dimensiuni specificate de client “la comanda” nu pot fi returnate.
4. Canapele si Coltare
Returnarea canapelor sau coltarelor aduse la comanda/ pe culori/ personalizate se accepta doar daca produsul final nu corespunde ca orientare colt sau culoare cu ceea ce s-a comandat!
Reclamatii
Legislatia prevede un termen de 15 zile calendaristice pentru rezolvarea unei reclamatii! Pentru ca produsele comercializate de Home Mobili sunt fabricate in afara tarii, cumparatorul va fi instiintat si accepta prin prezenta ca termenul de rezolvare a reclamatiei va fi comunicat in scris la primirea reclamatiei de catre Vanzator/Furnizor! Termenul nu poate depasi insa 60 de zile de la primirea reclamatiei de catre Vanzator.